Tawaran Biasiswa JPA Peringkat Diploma Dan Ijazah di IPTA dan IPTS Dalam Negara Sesi 2012 / 2013

permohonan biasiswa jpa 2012 2013

Tawaran Biasiswa JPA bagi mengikuti pengajian peringkat Diploma dan Ijazah Sarjana Muda di IPTA dan IPTS Dalam Negara bagi sesi 2012/ 2013.

SYARAT-SYARAT PERMOHONAN

(a) Syarat-syarat Asas

(i) Warganegara Malaysia;

(ii) Umur tidak melebihi 25 tahun pada atau sebelum 1 Januari 2012;

(iii) Memiliki Sijil Penuh bagi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk melayakkan lantikan ke perkhidmatan awam termasuk kepujian dalam Bahasa Melayu dan Ujian Lisan pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan; dan

(iv) Telah menerima tawaran kemasukan ke tahun pertama (1) pengajian (Bagi lepasan Matrikulasi/Asasi/STPM) atau tahun kedua (2) dan ke atas di peringkat ijazah pertama dan mempunyai baki 2 tahun pengajian; dan

(v)Tahun pertama peringkat diploma dari mana-mana IPTA (kecuali UPSI).

(b) Syarat Khusus (Kelayakan Akademik)

Pemohon yang sedang mengikuti pengajian atau pemohon yang telah diterima masuk ke IPT seperti yang disenaraikan di perenggan 2 sama ada peringkat Diploma atau Ijazah Sarjana Muda mulai Sesi 2010/2011 perlu mempunyai salah satu kelayakan akademik seperti berikut:

syarat biasiswa jpa 2012 2013

Baca lagi..
Rujukan laman web : esila

Info PDF :

1. IKLAN TAWARAN PIDN 2012
  2. FAQ PIDN 2012

Nasib baik zaman aku study dulu ada biasiswa jpa. Kalau tak, komfem tak cukup duit belanja. Member2 yang amik PTPTN + biasiswa Mak ayah pun cukup-cukup je duit diorang. All the best untuk sesiapa yang nak apply. Kalau ada biasiswa lain, try je apply macam company2 ke. Cuba tanya kawan-kawan korang atau google. Mana tau ada. Dulu aku ada dapat jugak biasiswa maybank, tapi kena tolak sebab dah dapat JPA ni. Rezeki kot..

Comments

comments

Comments

1. says

Ha?e you ever ?onsidered publishing an e-book or guest authoring on other blo?s?
    I have a blog centered on the sam? topi?s you dis?u?s and would really like t? h?ve you share some stories/inf?rmation. I
    know my audience would enjoy your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an e-m?il.

2. says

Your ?tyle is really ?nique compared to other people I have read stuff from.
    Thank you for p?st?ng when y?u have the opport?nity, Guess
    I w?ll just bookmark this web site.

3. says

Hi t?ere just wanted to give you a quick hea?s
    up. The ?ords in yo?r content seem to be runn?ng off the s?r?en in Ie.

I’m not sure if this is a f?rmatt?ng ?s?ue or something to do
    with web browser compatibility ?ut I thought I’d post t? let you know.
    The design and styl? look great though! Hope you get the
    ?roblem fixed soon. Thanks

4. says

I was recomm?nde? this web site t?rough my cousin. I am no longer certain whether this post is written via him as nobody else rec?gnize such
    precise about my t?ouble. Yo? are incredibl?!
    Thanks!

5. says

Th?s design is steller! You certainly know how to keep a
    reader entertained. Between your wit and your videos, I was ?lmost moved to
    start my own blog (well, almost…HaHa!) Fanta?tic job. I really enjoye? what
    ?ou had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!

6. says

Excellent goo?? f?om you, man. ?’?e remembr yolur stuff prior t? ?nd you’?e simply extremely fantastic.
    ? ?eally lik? what you’ve bought h?re, certainl? ?ike what you ?re stating ?nd the ?ay ?uring which you are sa?ing it.You ?re m?king it entertainiong ?nd ??u contijnue
    to ta?e care ?f t? keep it smart. ? can not wait t? learn much
    more from ?ou. That is actu?lly a terrific website.

7. says

Grown-up Pay Each sight of both Recipe Network and also DirecTV, both satellite
    TV carriers delivers practically same type of programs
    to their customers. You’ll just take some of the material from
    your program as well as organize it right into a talk that offers worth but makes them intend to employ you
    to take it better, and afterwards you offer your program.

8. says

Awesome issues here. I’m very glad to look your article.

Thank you so much and I’m taking a look forward to touch you.

Will you kindly drop me a mail?

Trackbacks