Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar

tanda-tanda-malam-lailatulqadar-aizuddin

Hari ni dah masuk 24 Ramadhan. Rasa macam sekejap je dah nak raya. Memandangkan khutbah jumaat tadi cerita tentang malam lailatul qadar, jadi aku pun tergerak untuk menulis dan mencari artikel yang boleh dibuat rujukan tentang malam lailatul qadar ni. Kalau ada salah dan silap boleh ditegur agar boleh diperbetulkan. Sebab entri ni hanya diambil dari sedikit rujukan di Internet untuk dikongsi bersama. 😀

[Read more…]

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 1431H / 2010

kad-puasa-dan-raya-2010-aizuddin

Pejam celik pejam celik dah tiba bulan puasa untuk tahun ni. Semestinya bulan yang paling berkat dan dinanti-natikan oleh kita semua. Ye tak, Ke bulan yang paling dinantikan tu bulan Syawal? 😉

Dalam bulan ramadhan ni lah kita digalakkan melipat gandakan segala amalan kebaikan dan mengurangkan segala perbuatan yang sia-sia. Syaitan-syaitan semua kan dah kena ikat. Jadi rangsangan nafsu untuk melakukan dosa pun dah berkurangan berbanding bulan-bulan lain. Kalau buat jugak, jangan salahkan syaitan la ye. Salahkan diri sendiri. hehe.

[Read more…]