Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Ke 53

Merdeka_Poster_by_aizuddin

Sambutan Hari Kemerdekaan tahun ni mungkin tak semeriah tahun-tahun sebelum ni kerana hari merdeka, 31 Ogos terletak di dalam bulan Ramadhan. Jadi kita kenalah hormat bulan ramadhan ,kalau tak komfem ada je konsert tengah malam-malam nanti. Kan best, kalau dibuat majlis kesyukuran ke baca yassin ke dapat lah jugak faedah. Baru lah tandanya kita menunjukkan tanda kesyukuran kerana dapat hidup dalam negara yang merdeka.

Kita beruntung dapat tinggal di Malaysia. Kalau nak tau beruntung ke tak, cuba lah pergi kat negara orang-orang lain. Contohnya Singapore lah senang. Nak cari makanan pun susah. hehe. Bukan sebab pe, sebab duit kita kecik. Jadi semua benda akan jadi mahal. huhu. Bagi diorang murah lah, kalau kita nak shopping kat sana pun terpaksa fikir 18 kali rasanya. Kalau banyak duit lain lah cerita. 😀

Hari ni jugak dah masuk 20 ramadhan, iaitu dah sampai dah pun ke 10 malam terakhir. Dan malam ni merupakan malam ganjil, jadi lepas sambut merdeka tu. Boleh lah buat amal ibadat sikit. Mana tau boleh jumpa malam lailatul qadar pada tahun ni kan. Akhir kata, selamat menyabut hari merdeka!

Nota : Sedikit perkongsian di bawah..

Tema hari kemerdekaan ke 53 tahun ni ialah “1 Malaysia Menjana Transformasi“.

Dapatkan wallpaper sempena hari merdeka – koleksi wallpaper hari merdeka

aizuddin : Lagu paling best bagi aku, bila sampai hari merdeka. Aboi – Saya anak Malaysia. Korang pulak suka lagu pe?

Comments

comments

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *