Niat Puasa Ramadhan, Doa Berbuka Puasa Dan Jadual Waktu Berbuka

 niat puasa bulan ramadhan waktu berbuka puasa aizuddin

Beberapa hari saja lagi kita nak sambut bulan ramadhan. Puasa tahun ni first time dapat puasa sebulan kat rumah. Sebelum-sebelum ni memang sambut kat kolej. Berapa hari je sambut kat rumah. Suasana puasa kat rumah dengan kolej kan lain. Tak sia-sia universiti buat cuti seragam dengan oversea tahun ni. Kalau tak memang tak merasa nak puasa sebulan kat rumah sebagai seorang mahasiswa. Itu pun dah hujung-hujung dah. InsyaAllah naik sem nanti tinggal setahun je lagi nak habis.

Memandangkan dah nak puasa, aku nak berkongsi niat puasa ramadhan, niat berbuka puasa dan waktu berbuka puasa. Untuk rujukan bersama. Maklumlah, ramadhan setahun sekali. Kadang-kadang jumpa la 2 tahun sekali. Takut dah lupa pulak niat puasa macam mana kan. hehe.

Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa

niat sebulan puasa aizuddin

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

 

Lafaz niat puasa (harian)

niat harian puasa aizuddin

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Doa Berbuka Puasa

doa berbuka puasa aizuddin

 

Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani

 

Dapatkan jadual waktu berbuka puasa dan waktu imsak 2012/ 1433 H di sini

Adab berpuasa dan solat terawih

Aizuddin : Selamat menyambut bulan ramadhan kepada semua kaum muslimin dan muslimat seluruh dunia. Semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari yang lepas. InsyaAllah.

Kredit : zelo 55

Comments

comments

18 thoughts on “Niat Puasa Ramadhan, Doa Berbuka Puasa Dan Jadual Waktu Berbuka

  1. Pingback: Niat Puasa, Doa Berbuka Puasa dan Jadual Waktu Berbuka Puasa | Amirulez |dot| Com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>