Logo Crocs Yang Menyerupai Kalimah Allah?

logo_crocs_menyerupai_kalimah_Allah_aizuddin

Lepas kita dikejutkan dengan logo coca-cola yang menyerupai tulisan jawi, sekarang logo crocs pulak yang menimbulkan kontroversi. Memang kasut crocs dah jadi trend orang zaman sekarang, dari budak kecik sampai lah ke orang besar. boleh dikatakan, 1 family sekurang-kurangnya ada 1 kasut crocs. Kalau tak de, jiran-jiran sebelah mesti ada punya. hehe.

Isu-isu macam ni, susah kita nak merungkaikan dan membuat kesimpulan sama ada ianya hanya sebagai kebetulan atau memang disengajakan melainkan orang yang mencipta logo tersebut yang mengetahui. Sama ada memang mereka sengaja nak merosakkan agama Islam ni. Lagi-lagi bila kalimah Allah yang suci sepatutnya di hormati terletak di tapak kaki kita sendiri.

Boikot?

Kita tak tahu lagi sejauh mana kebenarannya, sama-sama lah kita tunggu. Orang-orang yang lebih pakar menyelesaikan kes seumpama ni. Nak boikot, dah terbeli. Tak pakai membazir. kalau pakai rasa macam bersalah pulak. huhu. pening-pening.

cocacola

Coca-cola?

Aku jarang minum dan beli air coca-cola. Air hundred plus selalu lah. Tu pun kalau duduk kolej, simpan lah botol 100 plus dan revive banyak-banyak. Tension-tension minum air hundred plus. haha. Bneda ni dah lama dah pun. Baik elakkan je lah beli. Banyak lagi air yang boleh kita beli dan minum. Air zippi, baik punya ok jugak pe?

aizuddin : Apa pandangan korang tentang isu logo yang menyerupai kalimah Allah ni? Adakah memang disengajakan atau tak disengajakan? Wallahualam…

Comments

comments

Comments

  1. uzzri says

    knp suka samakan nama allah dengan logo2 yang jelas tak berbunyi “allah” ? kenapa manusia sesat macam ni masih wujud lagi? kalau hang tgk logo tu adakah berbunyi allah? jawapannya tiada dan jika anda mengatakan ianya sama bunyi spt “allah” maka ahang lah yang menghina tuhan anda sendiri. Dah diberi akal tapi letak kat kepala lutut..

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *