Ceramah Perdana Ustaz Kazim Elias Dan Ustaz Azhar Idrus

Jom kita dengar ceramah perdana Ustaz Kazim Elias dan Ustaz Azhar Idrus sempena Maal Hijrah yang lepas. Dua-dua ustaz ni sememangnya  nama besar di Malaysia. Aku pernah buat entri pasal ustaz kazim sebelum ni sebab bagi aku, dia mula-mula cetus fenomena kat facebook.

Sampaikan nama ustaz kazim disenarai antara top 10 carian google tahun 2011 Sekarang fenomena ustaz azhar lagi hebat dari ustaz kazim. Lagi-lagi masa sambutan tahun baru yang lepas. Alhamdulillah.

part 1

part 2

Ceramah perdana bersama Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Kazim Elias sempena sambutan Maal Hijrah dengan Tajuk : Hijrah Menuju Ilahi bertempat di Pusat Pendidikan Al Barakah , Manjoi Ipoh ,Perak Pada 11 Disember 2011

Semoga bermanfaat :)

Comments

comments

Comments

  1. says

    bagus cara penyampaian mrk berdua,yg mustahaknya kita yg mendengarnya mudah faham danbolih meresap hingga kedlm jiwa dan nurani. Cuma bila dah tahu kenalah kita praktik sedikit demi sedikit.

  2. Mekdah says

    ramai yang mendengar tapi entah berapa orang yang akan ambik iktibar. kalau separuh antara ramai2 tu sedar tentang kewajipan sebagai hamba Allah yang serba lemah ni , ALLAHUAKBAR malaysia adalah negara sempurna kalaupun bukan yang paling sempurna .Wallahuaklam !!!.

  3. shukri says

    Asalammualaikum… saya nak tanya pendapat rakan2..saya berkerja di sebuah syarikat swasta..majikan saya bkan islam..baru2 ini ada kematian ibunya.kami sebagai staf diberi cuti 1 hari dan majikan kami meminta kami staf2 islam wajib hadir keupacara pengebumian ibunya untuk membawak barang2 keagamaan mereka…………PERSOALANNYA!!!!!!!adakah kami patut hadir .dan apakah hukumnya disisi AGAMA ISLAM?????????????

    • says

      wasalam, pendapat saya, kalau boleh elakkan dengan bagi alasan yang boleh diterima kepada bos. contohnya, macam ini upacara agama lain, kita tak boleh nak datang..lagi2 kena bawak barang2 keagamaan mereka..

      tak tau la, kalau bos faham tu ok la. sebab ni pendapat je, cakap memang senang.huhu..

      wallahualam, kalau boleh minta pendapat dari ustaz atau mereka yang lebih pakar :)

  4. nurliliyana says

    love both ustaz kazim n idrus.. bila agaknya masa yg sesuai untuk mereka hadir untuk berceramah disekitar kawasan damansara n taman tun dr ismail selangor pula ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *